
BitEdit
Артикул: 11B2000- Программное обеспечение
- USB-ключ защиты (Senselock)
BitEdit — современное ПО для редактирования калибровок автомобилей, позволяющее изменять основные параметры работы двигателя. Отличительная особенность — поддержка работы с ЭБУ автомобилей Toyota и общий ключ защиты с BitBox. Работа с программой происходит следующим образом: Вы открываете файл прошивки, файл идентифицируется и выдает список калибровок, которые можно редактировать. После внесения изменений Вы сохраняете файл, готовый для записи в ЭБУ. BitEdit будет удобен для использования как новичку, так и опытному пользователю. BitEdit — это редактор калибровок, он не производит чтения или записи прошивки, не производит коррекцию чексумм (КС), он позволяет только изменить значения в предопределенных картах в файлах открытого типа BIN.
Основные возможности редактора:
- Подходит для использования как новичками, так и опытными калибровщиками.
- Визуализация данных калибровок в табличном, двумерном, трехмерном видах.
- Поддержка редактирования: по дельта(+/-), в процентах, установка значения.
- Поддержка умного копирования и вставки (включая множественное выделение).
- Гибкий и настраиваемый интерфейс с системой докинга.
- Возможность открывать сразу несколько карт калибровок.
- Автоматическое управления паралельными картами (они определены в модуле) с переносом изменений.
- Модульная система, позволяющая избежать лишних затрат.
Ограничитель скорости и оборотов Toyota Lexus
Мы рады сообщить о возможности добавления карт ограничения оборотов (REV limiter) и ограничителя скорости (Speed Limiter) для бензиновых автомобилей Toyota и Lexus.
В настоящий момент карты ограничителей могут быть добавлены для большинства софтов для автомобилей объемом более 4-х литров (модули Toyota Denso Petrol 4 и 5).
Для автомобилей меньших объемов требуется дополнительное тестирование описаний.
Программа имеет клиент-серверную архитектуру, для работы требуется обязательное наличие подключения к сети Интернет. Активация дополнительных модулей производится в автоматическом режиме через интернет.
Указанные цены в рублях действительны только для резидентов России, Украины, Беларуси и Казахстана и действуют только на территории данных стран. Ключ без модулей не продаётся!
Attention! The prices on this page are valid for the residents of Russia, Ukraine, Belarus and Kazakhstan. All other customers must buy here.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Denso дизельных автомобилей Toyota/Lexus с объемом двигателя 2.0 и 2.2 л.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Denso дизельных автомобилей Toyota с объемом двигателя 2.5 и 3.0 л.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Denso дизельных автомобилей Toyota с объемом двигателя 4.5 л.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Denso дизельных автомобилей Toyota Hino с объемом двигателя 4.0, 4.7, 4.9 л.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Denso newGen дизельных автомобилей Toyota с объемом двигателя 2.4 и 2.8 TD.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Denso бензиновых автомобилей Toyota | Lexus | Scion с объемом двигателя 1.0, 1.2, 1.3, 1.6, 1.8 л.
Модуль позволяет производить настройку систем управления бензиновых атмосферных двигателей объемом 2.0, 2.4, 2.5 и 2.7 литра автомобилей Toyota, Lexus, Scion.
Модуль позволяет производить настройку систем управления бензиновых двигателей объемом 3.0, 3.3 и 3.5 литра автомобилей Toyota, Lexus.
Модуль позволяет производить настройку систем управления бензиновых двигателей объемом 4.0, 4.3, 4.6 и 4.7 литра автомобилей Toyota, Lexus.
Модуль позволяет производить настройку систем управления бензиновых двигателей объемом 5.0 и 5.7 литра автомобилей Toyota, Lexus.
Модуль позволяет производить настройку систем управления атмосферных бензиновых двигателей Toyota, Lexus нового поколения с блоками управления newGen.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Denso бензиновых турбированных автомобилей Toyota и Lexus. Предзаказ.
Модуль для настройки бензиновых атмосферных двигателей автомобилей Toyota, Lexus со старыми блоками управления с процессорами 76F0015 и 76F0021. Размер прошивок 320 и 384 Кб.
Комплект из 5-х модулей Toyota Denso Diesel 1,2,3,4,5. Позволяет редактировать все доступные дизельные автомобили Тойота, Лексус, Хино на блоках Денсо. 10% экономия при заказе.
Комплект из 9-ти модулей Toyota Denso Petrol 1,2,3,4,5,6, Toyota Denso OLD and Toyota Denso Petrol Turbo, Toyota GT86 / Subaru BRZ Denso SH72531. Позволяет редактировать все доступные бензиновые автомобили Тойота, Лексус, Сцион на блоках Денсо. 10% экономия при заказе.
Модуль позволяет производить настройку работы АКПП автомобилей Toyota, Lexus, в которых программа управления находится в отдельном процессоре 76F0040AGD.
Комплект из 15-ти модулей Toyota Denso Diesel 1,2,3,4,5 + Petrol 1,2,3,4,5,6 + Petrol turbo + OLD + Gearbox+ GT86. Позволяет редактировать все доступные автомобили Тойота, Лексус, Сцион, Хино на блоках Денсо. 15% экономия при заказе.
Модуль поддерживающий редактирование всей линейки дизельных двигателей Тойота 1.4 и 1.6 D-4D с блоками управления Bosch EDC15, EDC16, EDC17.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Denso c процессором Renesas SH72531, используемых на бензиновых автомобилях Toyota GT86, Subaru BRZ, Scion FR-S.
Модуль предназначен для калибровки систем управления бензиновых двигателей автомобилей Toyota и Scion с блоками управления Delphi.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Denso Gen3 дизельных автомобилей Toyota с объемом двигателя 2.4 и 2.8 TD.
Поддерживаемый размер файлов: 4Mb.
Поддерживаемые карты:
Air calculation: Air flow correction, Desired air calculation, Desired air calculation in additional mode
Boost Pressure: Base boost pressure in additional mode, Base boost pressure with active EGR
Boost Pressure Correction: Boost pressure correction from air temperature sensor, Boost pressure correction from atmospheric pressure, Boost pressure correction from coolant temperature Boost Pressure Limitation: Boost limitation in emergency mode, Minimum boost pressure EGR: Basic position of EGR, Correction of base position of EGR, Lower threshold of the moment for operation EGR, Upper threshold of the moment for operation EGR
Fuel pressure: Fuel pressure at start-up, Fuel pressure correction from coolant temperature, Fuel pressure in regeneration mode, Maximum fuel pressure, Maximum fuel pressure during regeneration
Initial injection phase: Initial injection phase in additional mode
Injection end phase: Main injection end phase when the post-injection is not active, Main injection end phase with active post-injection
Injection volume limitation: Base injection volume, Border of the transition from cold to warm operation mode, Border of the transition from warm to hot mode, Correction of maximum permissible injection volume, Injection volume limitation, Injection volume Limitation from air flow rate, Injection volume limitation from atmospheric pressure, Maximum injection volume from atmospheric pressure
Limiters: Engine speed limitation in additional mode, Minimum speed limitation in additional mode, Vehicle speed limitation (Test)
Nozzle performance: Nozzle performance at the 1st and 2nd pilot injection, Nozzle performance at the main injection
Pilot injection: Phase of the second pilot injection with active zero and first pilot injection, Pilot injection phase in additional mode, Second pilot injection phase with the first pilot injection active, The phase of the first pilot injection with the active second pilot injection, Zero pilot injection phase, Second pilot injection phase
Post injection: Post-injection phase
Post-injection volume: Basic post-injection volume
Sensors: Coolant temperature sensor, Intake air temperature sensor, Intake manifold air temperature sensor, Exhaust Temperature Sensor Scaling, SCR Temperature Sensor Scaling
Torque: Inversion requested torque, Requested torque
Torque loss: Base loss torque, Torque loss by coolant temperature, Loss torque on fuel pump by fuel pressure, Torque loss on fuel pump by fuel volume increasing
VNT: Base position of the VNT when the EGR is active, Base position of the VNT when the EGR is not active, Maximum VNT position when EGR is active, Maximum VNT position when EGR is inactive , Proportional coefficient for inactive EGR is the negative derivative, Proportional coefficient for inactive EGR is the positive derivative, Proportional coefficient with active EGR is the negative derivative, Proportional coefficient with active EGR is the positive derivative, Proportional gain for VGT duty cycle control
VNT correction: Additional correction to the base position of the VNT, Correction of the VNT base position
Volume of Pilot Injection: Volume of the 0-th pilot injection map, Volume of the 1st pilot injection, Volume of the 1st pilot injection with the active 0-th pilot injection map, Volume of the 2nd pilot injection with the 1st pilot injection active
Внимание! Маска ошибок не поддерживается. Обратите внимание, что некорректное отключение ошибок ведет у увалу блока без возможности восстановления.
Модуль для редактирования прошивок блоков управления Denso бензиновых турбированных автомобилей Toyota Yaris GR 1.6 Turbo с двигателем G16E-GTS.
Для редактирования доступны файлы из MCU1 c номером ПО 8A230-52XXX размером 4 Мб.
Доступны следующие карты:
Air control: Effeciency in additional mode, Maximal mass air flow
Boost control: limitation: Boost correction factor, Maximal boost pressure absolute, Torque clamp boost limiter, Boost limitation absolute, Boost limitation by torque, Boost limitation relative, Maximal boost relative
Boost control: wastegate: Target wastegate duty, Wastegate duty in additional speed
Camshaft Control: Intake Camshaft, Intake camshaft correction, Intake camshaft correction factor
Engine speed limit: Engine speed limitation
Fuel Pressure: Target fuel pressure, Maximum fuel pressure
Fuelling Direct Injection: Injection I angle in additional mode, Injection II angle in additional mode
Ignition Optimum: Spark advance optimal
Sensors scaling: Mass air flow sensor scaling
Spark advance: Ignition efficiency, Minimal spark advance, Spark advance in additional mode, Spark advance main, Spark advance retardation on camshaft, Spark advance warmup correction
Throttle control: Primary throttle efficiency in additional gear, Primary throttle efficiency 1 [Normal mode], Primary throttle efficiency 1 [Sport mode], Primary throttle efficiency 2 [Normal mode], Primary throttle efficiency 2 [Sport mode], Primary throttle efficiency base, Primary thrttle efficiency [gear 2], Throttle efficiency idle, Throttle position base
Throttle: direct control: Throttle control limit in additional gear [Normal], Throttle control limit in additional gear [Sport], Throttle direct control limit [1st GEAR], Throttle direct control limit [1st GEAR] AWD High, Throttle direct control limit [1st GEAR] AWD Low, Throttle direct control limit [Reverse GEAR], Throttle direct control limit
Torque model: Calculated torque from load, Engine speed by throttle position, Maximal engine torque, Torque Limiter, Torque limiter by temperature, Maximal torque
Vehicle speed limit: Vehicle speed limiter (если найден)
Модуль для редактирования систем управления атмосферных бензиновых двигателей Toyota, Lexus с блоками управления Gen3.
Поддерживаемые типы двигателей: A25A, M20A, M15A.
Поддерживаемый размер файлов: 4Mb.
Доступные карты:
Air calculation: Injection in closed loop mode, Target air load
Limiters: Engine speed limitation
Exhaust temperature model: Target exhaust temperature
Fuel: Fuel quantity limiter, Injector characteristic, Injector opening time, Per cylinder enrichment multiplier
Fuel pressure: Target fuel pressure, Fuel pressure limiter
Idle speed (if found, TEST): Idle speed in additional mode
Ignition: Ignition advance angle characteristic map, Minimal spark advance, Optimal ignition advance angle, Spark advance idle, Spark advance retardation angle, Spark advance warm-up correction
Input sensors: Temperature sensor conversion curve
Lambda: Power enrichment, Target lambda in additional mode
Torque: Optimal indicated torque, Optimal torque for transmission, Requested torque, Air load limiter, Effective torque limiter, Indicated torque limiter, Torque limiter
Torque Converter - General: Coolant temperature to disable hot mode, Coolant temperature to enable hot mode, Oil temperature for high coolant disable, Oil temperature threshold for high coolant temperature enable, Oil temperature threshold to disable hot mode, Oil temperature to enable hot mode
Automatic transmission: downshift conditions (if present in the file)
Automatic transmission: torque converter (if present in the file)
Automatic transmission: torque converter flex (if present in the file)
Automatic transmission: upshift conditions (if present in the file)
DTC
DTC Table for this module should be created and tested manually to prevent ECU damage, so for URGENT requests DTC table will not be available!
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Denso Gen4 дизельных автомобилей Toyota.
Поддерживаются двигатели: 2.8TD 1GDFTV, 3.3TD F33AFTV.
Поддерживаемый размер файлов: 4Mb и 8Mb.
Поддерживаемые версии ПО: 8A222-xxxxx.
Поддерживаемые карты:
Air calculation: Air flow correction, Desired air calculation in additional mode
Boost Pressure: Base boost pressure, Base boost pressure with active EGR, Minimum boost pressure
Boost Pressure Correction: Boost pressure correction from air temperature sensor, Boost pressure correction from atmospheric pressure, Boost pressure correction from coolant temperature
Boost Pressure Limitation: Boost limitation in emergency
EGR: Basic position of EGR, Lower threshold of the moment for operation EGR, Upper threshold of the moment for operation EGR
Fuel pressure: Fuel pressure at start-up, Fuel pressure correction from coolant temperature, Fuel pressure in regeneration mode, Rail Pressure, Maximum fuel pressure, Maximum fuel pressure during regeneration
Initial injection phase: Initial injection phase
Injection volume limitation: Correction of maximum permissible injection volume, Injection volume Limitation from air flow rate, Injection volume limitation from atmospheric pressure, Maximum injection volume from atmospheric pressure, Base injection volume, Injection volume limitation, Border of the transition from cold to warm operation mode, Border of the transition from warm to hot mode
Limiters: Engine Speed Limitation, Minimum speed limitation, Vehicle Speed Limitation (Test)
Nozzle performance: Nozzle performance at the 1st and 2nd pilot injection, Nozzle performance at the main injection
Post injection: Post-injection phase stage
Sensors: Coolant temperature sensor, Exhaust Temperature Sensor Scaling, Intake air temperature sensor, Intake manifold air temperature sensor, SCR Temperature Sensor Scaling
Torque: Inversion requested torque, Requested torque
Torque loss: Torque loss on fuel pump by fuel pressure, Torque loss on fuel pump by fuel volume increasing, Base loss torque, Torque loss by coolant temperature
VNT: Base position of the VNT, Maximum VNT position, Maximum VNT position when EGR is active, Proportional gain for VGT duty cycle control, Proportional coefficient for inactive EGR is the negative derivative, Proportional coefficient for inactive EGR is the positive derivative
VNT correction: Additional correction to the base position of the VNT
Volume of Pilot Injection: Volume of the 0-th pilot injection, Volume of the 1st pilot injection with the active 0-th pilot injection, Volume of the 2nd pilot injection with the 1st pilot injection active, Volume of the 3rd pilot injection with the 1st pilot injection active
DTC
Модуль для редактирования файлов ЭБУ Magneti Marelli IAW7GFR, используемых в автомобилях FoMoCo.
Модуль для редактирования калибровок турбодизельных автомобилей Ford c блоками управления Delphi DCM6.1.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Hitachi Gen1 бензиновых турбированных автомобилей Nissan (Juke 1.6T, Tiida 1.6T, GTR).
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Hitachi Gen2 бензиновых турбированных и атмосферных автомобилей Nissan.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Hitachi Gen1 с процессором SH7055 для бензиновых атмосферных автомобилей Nissan.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Hitachi Gen1 на базе процессора Renesas SH7058, используемых для бензиновых атмосферных автомобилей Nissan.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Hitachi Gen1 на базе процессора Renesas SH7059, используемых для бензиновых атмосферных автомобилей Nissan.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Hitachi Gen1 на базе процессора Renesas SH72xx, используемых для бензиновых атмосферных автомобилей Nissan/Infiniti.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Hitachi Gen1 на базе процессора Renesas SH7054, используемых для бензиновых атмосферных автомобилей Nissan/Infiniti.
Комплект из 7 модулей для редактирования всех доступных бензиновых автомобилей Ниссан и Инфинити с блоками управления Hitachi. 15% экономия при заказе комплекта.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления дизельных автомобилей Nissan на базе процессора SH7058.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления дизельных автомобилей Nissan на базе процессора SH7059.
Модуль для редактирования файлов ЭБУ Magneti Marelli IAW7GV, используемых в автомобилях концерна VAG.
Модуль для редактирования файлов ЭБУ Magneti Marelli IAW9GV, используемых в автомобилях концерна VAG c мотором 1.6 CFZA.
Комплект из 11-ти модулей Honda Keihin + Matsushita + Hitachi + Continental + Motorola + Panasonic + Keihin 1.5 Turbo + Keihin 2.0 Turbo + Keihin 2.3 Turbo + Hitachi 0.66 Turbo и Bosch Petrol Turbo. Позволяет редактировать почти все доступные бензиновые автомобили Honda для всех рынков. 10% экономия при заказе.
Модуль для редактирования калибровок всей линейки автомобилей Honda с атмосферными двигателями и блоками управления Keihin.
Модуль для редактирования калибровок автомобилей Honda с турбированными бензиновыми двигателями объемом 1.5 л и блоками управления Keihin.
Модуль для редактирования калибровок всей линейки автомобилей Honda с атмосферными двигателями и блоками управления Matsushita.
Модуль для редактирования калибровок всей линейки автомобилей Honda с атмосферными двигателями и блоками управления Hitachi.
Модуль для редактирования калибровок всей линейки автомобилей Honda с атмосферными двигателями и блоками управления Continental.
Модуль для редактирования калибровок турбированных бензиновых автомобилей Honda с блоками управления Bosch MED17.9.3.
Модуль для редактирования калибровок всей линейки автомобилей Honda с атмосферными двигателями и блоками управления Motorola на базе процессоров Renesas SH7055 с внутренней памятью 512 кб и Renesas SH7058 1024 кб.
Модуль для редактирования калибровок всей линейки автомобилей Honda с атмосферными двигателями и блоками управления Panasonic.
Модуль для редактирования калибровок автомобилей Honda/Acura с турбированными бензиновыми двигателями S07A Turbo объемом 0.66 л и блоками управления Hitachi.
Модуль для редактирования калибровок автомобилей Honda/Acura с турбированными бензиновыми двигателями объемом 2.3 л и блоками управления Keihin.
Модуль для редактирования калибровок автомобилей Honda с турбированными бензиновыми двигателями объемом 2.0 л и блоками управления Keihin.
Модуль для редактирования калибровок автомобилей Honda с атмосферными бензиновыми двигателями объемом 1.5 л и блоками управления Keihin на базе процессора TC1782.
Поддерживаемые карты:
Air Calculation: Air Charge Efficiency High VTEC, Air Charge Efficiency Low VTEC, Airmass flow through throttle body in additional mode, Exhaust back pressure after catalyst, Airmass flow through throttle body direct
Camshaft control: Target camshaft angle High VTEC, Target camshaft angle Low VTEC, Camshaft Angle at WOT High VTEC, Camshaft Angle at WOT Low VTEC
EGT: EGT Prediction MAP by Air Intake A/B
Fuel: MAP Fuel High VTEC in additional mode, MAP Fuel Low VTEC in additional mode
Idle: Desired idle speed, Desired idle speed after start A, Desired idle speed after start B
Injector control: Injector scaling in additional mode
Knock Limit: Spark advance limitation for knocking High VTEC, Spark advance limitation for knocking Low VTEC
Knock sensitivity: Knock Sensitivity
Limiters: Engine speed limitation
Load limitation: Load limitation High VTEC, Load limitation Low VTEC
Overrun Cutoff: Overrun Injector Restart RPM Cut, Overrun Injector Restart RPM Recover
Sensors scaling: Lambda sensor conversion, Mass air flow sensor scaling
Spark advance: Spark advance EGR dependent High VTEC, Spark advance EGR dependent Low VTEC, Spark advance retardation to reduce torque High VTEC, Spark advance retardation to reduce torque Low VTEC, Dwell time, Ignition Dwell Angle
Spark advance corrections: Spark advance correction by intake temperature
Spark Compensation: Water Temperature Ignition Advance, Water Temperature Ignition Retard
Target Lambda: Target Lambda at full load, Target lambda in closed loop, Target lambda limit for closed loop
Throttle valve control: Driving Force in additional mode, Throttle valve position linearization High VTEC, Throttle valve position linearization Low VTEC, Enable throttle valve opening
Torque: Torque Limit Torque Limitation (Test, if found)
VTEC: Engine speed to enable VTEC (Test, if found)
Vehicle speed limitation - NO support!
DTC mask - NO support!
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Bosch MSE 3.0, используемых в различных видах мототехники.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Delphi MT05 и MT05.2, используемых в различных видах мототехники.
Модуль для калибровки прошивок турбированных и атмосферных снегоходов Арктик Кэт с блоками управления Denso.
Модуль для калибровки прошивок турбированной и атмосферной техники BRP Can-Am, Ski-Doo, Sea-Doo, Spyder с блоками управления Bosch ME17.8.5.
Модуль для редактирования калибровок мототехники KTM и Polaris с блоками управления Bosch M17.8.7.
Модуль для калибровки прошивок различной мототехники BRP, Ducati, Arctic Cat, Stels, Dinli с ЭБУ Continental M3C.
Модуль для калибровки прошивок различной мототехники BRP, Aprilia с блоками управления Siemens MSE 3.7/ 3.71.
Модуль для редактирования прошивок мотоциклов, скутеров, квадроциклов и другой мототехники Honda с блоками управления Keihin.
В связи с довольно большим разнообразием типов блоков Keihin и используемых в них типов процессоров, набор доступных для редактирования карт может сильно отличаться для каждого файла. Ориентировочный набор карт был сгруппирован по типам и представлен ниже:
- R8C/H8C 32..128Kb
DTC TABLE не поддерживается для данного типа файлов
Для некоторых файлов может быть не найдена часть карт!
- M32R 256Kb
Все карты представлены в 2 режимах (Normal, Sport).
Flags добавляются ПО ЗАПРОСУ.
DTC TABLE не поддерживается для данного типа файлов
- SH7058 1Mb
Flags добавляются ПО ЗАПРОСУ.
DTC TABLE доступна
- SPC 256/512Kb
FLAGS - в разработке
DTC TABLE доступна
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Bosch MSE8.0, используемых в различных видах мототехники (CFMoto, Sinnis, Dayang, Kove, Zontes и тд).
Для редактирования доступны следующие карты:
Air Calculation: Inversed pedal characteristic map, Mass air flow through throttle valve at idle, Target air filling, Mass air flow intake temperature correction factor
Dwell: Dwell Time (Charge Coil)
Engine speed limitation: Engine speed limitation in additional mode
Fan control: Fan control sensor, Fan control temperature
Fuel: Acceleration enrichment factor, Deceleration enrichment factor Fuel enrichment at warm up 1, Post start enrichment factor, Share factor for acceleration enrichment, Share factor for deceleration enrichment, Temperature factor for air throttle valve
Lambda: Lambda for component protection, Lambda efficiency, Target lambda at full load
Spark Advance: Minimum spark advance, Optimal spark advance, Spark advance angle, Spark advance efficiency by delta ignition angle
Temperature: Exhaust gas temperature
Throttle Control: Mass air flow through throttle valve control, Maximum throttle position
Torque: Engine drag loss torque, Optimum torque, Torque limitation
Vehicle speed (if found, not guaranteed): Vehicle speed limiters
DTC
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Bosch MSE6.0/US6.0, используемых в различных видах мототехники.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Bosch ME(D)17.8.10, используемых в мототехнике CFMoto.
Доступны для редактирования следующие калибровки:
Air Control: Accelerator pedal map
Boost limiters: Boost limitation by coolant temperature, Boost limitation from engine speed, Boost limiter to prevent overspeed
Exhaust gas model: Exhaust gas temperature, Exhaust gas temperature 2 Idle speed: Desired idle speed, Desired idle speed MT, Desired idle speed with A/C, Desired idle speed with A/C in drive
Injector control: Injection end timing 1, Injection end timing 2, Injector dead time, Injector flow constant
Knock control: ignition advance angle, Knock retardation step for spark advance, Knock sensor sensitivity factor cyl 1, Knock sensor sensitivity factor cyl 2, Knock sensor sensitivity factor cyl 3, Knock sensor sensitivity factor cyl 4, Minimal ignition angle, Retardation recovery
Limiters: Engine speed limitation 1, Engine speed limitation 2, Engine speed limitation 3, Engine speed limitation by oil temperature, Vehicle speed limiter (if found, not guarantee)
Spark advance: Optimal spark advance
Switch operating modes: Requested torque threshold to detect full load
Target lambda: Delta correction for lambda adaptation, Target lambda at part load, Target lambda at warm up in closed loop, Target lambda for component protection, Target lambda in acceleration request
Throttle: Air mass flow through throttle valve, Desired throttle angle
Torque limitation: Allowed torque from accelerator pedal cold engine in monitoring, Allowed torque from accelerator pedal in monitoring, Offset tolerance for allowed torque 1, Offset tolerance for allowed torque 2, Engine speed dependent torque 1, Engine speed dependent torque 2, Maximal allowed torque 1, Maximal allowed torque 2
Torque model: Driver requested torque base sport 1, Driver requested torque base sport 2, Driver requested torque base sport 3, Driver requested torque base sport 4, Driver requested torque base sport 5, Driver requested torque reverse, Optimal indicated torque, Relative drive desire torque from driving pedal - ECO, Target air filling calculated form indicated torque, Ignition angle efficiency, Lambda efficiency, Minimal defined efficiency
DTC mask
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Bosch MSE8.0, используемых в различных видах мототехники (CFMoto, Sinnis, Dayang, Kove, Zontes и тд).
Для редактирования доступны следующие карты:
Air Calculation: Inversed pedal characteristic map, Mass air flow through throttle valve at idle, Target air filling, Mass air flow intake temperature correction factor
Dwell: Dwell Time (Charge Coil)
Engine speed limitation: Engine speed limitation in additional mode
Fan control: Fan control sensor, Fan control temperature
Fuel: Acceleration enrichment factor, Deceleration enrichment factor Fuel enrichment at warm up 1, Post start enrichment factor, Share factor for acceleration enrichment, Share factor for deceleration enrichment, Temperature factor for air throttle valve
Lambda: Lambda for component protection, Lambda efficiency, Target lambda at full load
Spark Advance: Minimum spark advance, Optimal spark advance, Spark advance angle, Spark advance efficiency by delta ignition angle
Temperature: Exhaust gas temperature
Throttle Control: Mass air flow through throttle valve control, Maximum throttle position
Torque: Engine drag loss torque, Optimum torque, Torque limitation
Vehicle speed (if found, not guaranteed): Vehicle speed limiters
DTC
Модуль для калибровки систем управления бензиновых двигателей автомобилей Chrysler/Dodge/Jeep и Fiat с блоками управления Continental GPEC2A.
Модуль для калибровки систем управления бензиновых турбированных двигателей 1.4 T-Jet автомобилей Dodge, Jeep, Fiat, Abbarth с блоками управления Magneti Marelli 8Gx.
Модуль для калибровки систем управления бензиновых двигателей автомобилей Chrysler/Dodge/Jeep и Fiat с блоками управления Continental GPEC2.
Модуль для калибровки систем управления бензиновых двигателей автомобилей Chrysler/Dodge/Jeep с блоками управления Continental GPEC (SIM90).
Модуль для калибровки систем управления бензиновых двигателей автомобилей Chrysler/Dodge/Jeep с блоками управления Motorola NGC4A.
Модуль для калибровки систем управления бензиновых двигателей автомобилей Chrysler/Dodge/Jeep с блоками управления Motorola NGC4.
Модуль для калибровки систем управления бензиновых двигателей автомобилей Chrysler/Dodge/Jeep и Fiat с блоками управления Continental GPEC3.
Air calculation: Map for calculation of nominal charge, Volumetric efficiency at part load bank
Airflow correction: Airflow through throttle body, Coolant temperature factor for volumetric efficiency, Intake temperature factor for volumetric efficiency, Volumetric efficiency multiplier for coolant temperature, Volumetric efficiency multiplier for intake temperature
Closed loop: Closed loop enable delay bank
Idle speed: Desired idle speed in drive, Desired idle speed in drive (high octane), Elevated idle speed, Idle speed at drive, Idle speed in drive with AC, Idle speed in P/N, Idle speed in P/N with AC, Minimal idle speed at drive, Minimal idle speed at P/N, Minimal idle speed at P/N
Injection compensation: Fuel quantity injected, Lambda base value, Power enrichment at high octane, Power enrichment at regular octane
Injection control: Fuel mass by injection PWM, Injection PWM by fuel mass, Injection PWM offset
Limiters: Engine speed limitation, Engine speed limiter by engine coolant temperature, Engine speed limiter by oil temperature, Engine speed limiter in Neutral, Vehilce speed limitation
Spark advance: Optimal spark advance ignition angle in additional mode
Spark advance ignition angle base: Spark advance ignition angle base in additional mode, Spark advance minimum ignition angle
Spark Advance knock detection: Spark advance knock detection factor
Spark advance: corrections: Spark advance ignition angle correction by engine temperature
Spark advance: limits: Spark advance ignition angle limit
Temperature: Exhaust Gas Temperature
Throttle valve control: Throttle valve opening angle large range, Throttle valve opening angle small range
Torque: Maximum torque, Pedal accelerator by torque reques in additional mode, Torque limit by gear and speed, Torque request by accelerator pedal in additional mode
DTC
Модуль для калибровки систем управления бензиновых двигателей автомобилей Chrysler/Dodge/Jeep и Fiat с блоками управления Continental GPEC4 и GPEC4LM.
Доступные карты:
Air calculation: Map for calculation of nominal charge, Volumetric efficiency at part load (if found)
Airflow correction: Volumetric efficiency multiplier for coolant temperature, Volumetric efficiency multiplier for intake temperature, Airflow through throttle body, Coolant temperature factor for volumetric efficiency, Intake temperature factor for volumetric efficiency
Closed loop: Closed loop enable delay
Idle speed: Desired idle speed in drive, Desired idle speed in drive(high octane), Elevated idle speed, Minimal idle speed at drive, Minimal idle speed at P/N, Idle speed at drive, Idle speed in drive with AC, Idle speed in P/N, Idle speed in P/N with AC
Injection compensation: Fuel quantity injected, Lambda base value, Power enrichment at high octane, Power enrichment at regular octane
Injection control: Injection PWM offset, Fuel mass by injection PWM, Injection PWM by fuel mass
Limiters: Engine speed limitation, Engine speed limiter by engine coolant temperature, Engine speed limiter by oil temperature, Engine speed limiter in Neutral, Vehilce speed limitation
Spark advance: Optimal spark advance ignition angle in additional mode
Spark advance ignition angle base : Spark advance ignition angle base map in additional mode, Spark advance minimum ignition angle
Spark Advance knock detection: Spark advance knock detection factor in additional mode
Spark advance: corrections: Spark advance ignition angle correction by engine temperature, Spark advance ignition correction by intake air temperature
Spark advance: limits: Spark advance ignition correction by intake air temperature 1
Temperature: Exhaust Gas Temperature
Throttle valve control: Limit voltage for throttle valve adaption, Throttle valve opening angle large range (if found), Throttle valve opening angle small range (if found)
Torque: Pedal accelerator by torque request, Torque limit by gear and speed, Torque request by accelerator pedal
Turbo: Boost Pressure, Maximum LP CAM surface for engine protection, Maximum run CAM surface for engine protection, Objective Pressure Ratio slope surface, Target Boost, Throttle pressure reduction due to air temperature on compressor inlet, Turbine corrected flow table, Turbine target pressure ratio surface, Turbocharger reduced speed based on monomeric curve, Upstream throttle Pressure reduction, Сalibration surface for wastegate area pressure ratio
VVT: Exhaust camshaft angle, Intake camshaft angle
DTC
Комплект из 8-ми модулей для редактирования автомобилей группы FCA (Fiat, Dodge, Jeep, Chrysler etc):
Motorola NGC4
Motorola NGC4A
Continental GPEC (SIM90)
Continental GPEC2
Continental GPEC2A
Marelli 8Gx Petrol Turbo
Continental GPEC3
Continental GPEC4
Комплект идет с 20% скидкой от базовой цены модулей.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Denso бензиновых автомобилей Mazda двигателями SkyActiv-G.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Mitsubishi бензиновых автомобилей Mazda двигателями SkyActiv-G.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Denso для дизельных автомобилей Mazda двигателями SkyActiv-D.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Mitsubishi бензиновых автомобилей Mazda с мотором 2.3 Turbo.
Модуль для калибровки прошивок бензиновых автомобилей Mazda c блоками управления Denso на базе процессоров Renesas SH7055, SH7058.
Комплект из 5-ти модулей для редактирования прошивок автомобилей Mazda:
Mazda Denso SkyActiv-G
Mazda Mitsubishi SkyActiv-G
Mazda Denso SkyActiv-D
Mazda Mitsubishi 2.3 Turbo
Mazda Denso Petrol SH705x
Пакет из 10 кредитов. Используются для заказа СРОЧНЫХ доописаний, а также приобретения оригинальных файлов.
Пакет из 100 кредитов c 15% скидкой. Используются для заказа СРОЧНЫХ доописаний, а также приобретения оригинальных файлов.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Kefico CPEGD2/CPGDSH2 бензиновых атмосферных и турбированных автомобилей Kia/Hyundai.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Bosch ME17.9.11/12/13 бензиновых атмосферных автомобилей Kia/Hyundai.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Bosch ME(D)(G)17.9.8 бензиновых атмосферных и турбированных автомобилей Kia/Hyundai.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Continental SIM2K-24x бензиновых атмосферных и турбированных автомобилей Kia/Hyundai.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Bosch ME(G)17.9.21 атмосферных бензиновых автомобилей Kia/Hyundai.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Continental SIM2K-260 и SIM2K-261 бензиновых атмосферных и турбированных автомобилей Kia/Hyundai.
Доступны следующие карты:
Air calculation: Air mass flow through the throttle body, Target air mass flow in additional mode
Driver request: Driver interpretation map
Exhaust camshaft position: Exhaust camshaft position setpoint
Exhaust gas temperature model: Basic engine out exhaust gas temperature for reference conditions, Basic ignition angle for the exhaust gas temperature model, Engine out exhaust gas temperature in case of full cylinder shut off after very long PUC duration, Reference ignition angle for the exhaust gas temperature model
Fuel pressure: Fuel pressure setpoint in additional mode
Idle speed: Nominal idle speed in additional mode
Ignition maps: Basic ignition angle, Basic minimum ignition angle difference value, Ignition correction via intake air temperature, Reference ignition angle
Intake camshaft position: Intake camshaft position in additional mode
Limiters [if found]: Maximum speed limiter (higher threshold), Maximum speed limiter (lower threshold)
Target Lambda: Lambda for component protection, Lambda full load enrichment, Reference lambda value
Throttle control: Manual throttle position setpoint, Maximum throttle position setpoint at ignition key on for non TCI and A/T
Torque model: Coolant and oil temperature correction of friction torque, Frictional and pumping torque losses of the engine, Indicated engine torque at reference conditions
Turbo system: Air Temperature increase factor through the turbocharger compressor, Basic wastegate EPC temperature, Limitation of PQ_SCHA, Map for boost pressure actuator setpoint, Maximum allowed pressure quotient at turbo charger compressor, Maximum charge air pressure quotient for charge air pressure too high (CAP_H) diagnosis, Maximum Pressure ratio at charger for activation of MAP_CTL plausibility diagnoses, Minimum charge air pressure quotient for charge air pressure too low (CAP_L) diagnosis, Open loop wastegate control signal, Pressure ratio at the wastegate actuator EPC, Pressure up throttle setpoint, Standardized turbocharger speed, Hysteresis value for end of surge definition - in idle, Maximum pressure up throttle at standard conditions, Surge line definition (component characteristic) for LV_SURGE detection
DTC
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Continental SIM2K-250/251/253/258/259 бензиновых, атмосферных и турбированных автомобилей Kia/Hyundai.
Доступные карты:
Air Calculation: Basic air mass flow through the throttle body depend on TPS and engine speed, Setpoint mass air flow depending on slow torque setpoint in additional mode, Constant to define the maximum air temperature, Maximum air temperature setpoint that could be controlled using the torque setpoint reduction
Driver Request: Driver interpretation map in additional mode, Driver interpretation map for automatic transmission vehicle
Exhaust temperature model: Basic engine out exhaust gas temperature for reference conditions, Basic ignition angle for the exhaust gas temperature model, Reference ignition angle for the exhaust gas temperature model
Fuel pressure: Calculation of mass fuel flow, Fuel pressure setpoint in additional mode
Idle speed: Nominal idle speed with air conditioner switched on (A/T), Nominal idle speed with air conditioner switched on (M/T), Nominal idle speed with air conditioner switched on and vehicle rolling (M/T), Nominal idle speed with DRIVE (A/T) engaged, Nominal idle speed with DRIVE (A/T) engaged and air conditioner switched on
Ignition maps: Basic ignition angle, Basic minimum ignition angle difference value, Ignition correction, Ignition correction via coolant temperature, Ignition correction via intake air temperature, Reference ignition angle
Target lambda: Lambda for component protection, Lambda full load enrichment, Reference lambda value
Throttle valve control: Manual throttle position setpoint, Maximum throttle position setpoint at ignition key on for non TCI and A/T
Torque model: Coolant and oil temperature correction of friction torque, Frictional and pumping torque losses of the engine, Indicated engine torque at reference conditions, Maximum torque, Maximum torque due to coolant temperature, Maximum torque due to oil temperature, Minimum torque, Basic ignition angle efficiency, Lambda efficiency, The Torque setpoint that could be set as threshold when the turbocharger protection bit is active, Torque limitation for turbocharger protection based on boost pressure actuator, Torque limiter depended on fuel tank level
Turbo pressure: Ambient pressure based maximum turbocharger speed, Calculated turbo charger speed, Customer specific maximum turbocharger speed, Intake air temperature based maximum turbocharger speed, Boost pressure actuator setpoint, Maximum charge air pressure quotient for charge air pressure too high (CAP_H) diagnosis, Minimum charge air pressure quotient for charge air pressure too low (CAP_L) diagnosis, Open loop wastegate control signal, Pressure up throttle setpoint, Max. pressure up throttle at standard conditions
DTC
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Kefico CPEGD3/CPEGP3 бензиновых атмосферных и турбированных автомобилей Kia/Hyundai.
Доступные карты для Kefico CPEGD3.20.1:
Air charge control: Pulsation correction for mass air flow, Target air charge
Boost control: Characteristic map pressure ratio over turbine, Turbo compressor efficiency, Warmup isobar process for charger
Exhaust gas corrections: Ignition angle correction by exhaust gas flow during homogenous mode, Static exhaust gas temperature in manifold, Static exhaust gas temperature in shift operation
Function monitoring: Optimum engine torque in function monitoring, Optimum ignition angle
Idle speed: Desired idle speed
Knock control: Detonation regulation window start, Knock sensitivity factor
Limiters: Engine speed limitation
Rail pressure: Target rail pressure
Spark Advance: Delta ignition angle base, Minimum spark advance, Spark advance base, Spark advance ignition angle correction, Spark advance retardation step
Target lambda: Full load enrichment, Full load enrichment in split mode, Lambda correction from exhaust gas flow, Minimal target lambda, Target lambda for component protection, Lambda efficiency
Throttle valve control: Airmass flow through throttle valve, Throttle valve position
Torque model: Drag loss torque, Optimal indicated air torque, Ignition angle delta efficiency, Ignition angle efficiency depending on angle delta, Ignition angle efficiency depending on angle delta in split mode, Indicated torque limitation, Minimal defined efficiency
Torque request: Inverse pedal position map, Requested torque by pedal position
VVT: Exhaust camshaft position
Warm up: Weighting factor for combustion for intake temperature and coolant temperature, Temperature factor for air throttle
DTC
Доступные карты для Kefico CPEGP3.20.2:
Air charge control: Pulsation correction for mass air flow, Target air charge
Exhaust gas corrections: Static exhaust gas temperature in manifold, Static exhaust gas temperature in shift operation
Function monitoring: Optimum engine torque in function monitoring, Optimum ignition angle
Idle speed: Desired idle speed
Knock control: Detonation regulation window start, Knock sensitivity factor, Spark advance retardation step
Limiters: Engine speed limitation
Spark Advance: Delta ignition angle base, Minimum spark advance, Spark advance base, Spark advance ignition angle correction
Target lambda: Full load enrichment, Full load enrichment in split mode, Lambda correction from exhaust gas flow, Minimal target lambda, Target lambda for component protection, Lambda efficiency
Throttle valve control: Airmass flow through throttle valve, Throttle valve position
Torque model: Drag loss torque, Optimal indicated air torque, Ignition angle delta efficiency, Ignition angle efficiency depending on angle delta
Torque request: Inverse pedal position map, Requested torque by pedal position
VVT: Exhaust camshaft position
Warm up: Weighting factor for combustion for intake temperature and coolant temperature, Temperature factor for air throttle
DTC
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Siemens EMS3150 для бензиновых турбированных автомобилей Renault / Dacia.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Denso с процессором SH7058 для дизельных автомобилей Mitsubishi.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Denso с процессором SH7059 для дизельных автомобилей Mitsubishi.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Denso с процессором SH72xx для дизельных автомобилей Mitsubishi.
Поддерживаемый размер файлов — 2.0 Мб.
Комплект из 3-х модулей для редактирования прошивок дизельных автомобилей Mitsubishi:
Mitsubishi Denso Diesel SH7058
Mitsubishi Denso Diesel SH7059
Mitsubishi Denso Diesel SH72xxx
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Bosch EDC17CP45 дизельных автомобилей BMW.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Bosch EDC17CP09 дизельных автомобилей BMW.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Bosch EDC17CP02 дизельных автомобилей BMW.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Bosch MD1 дизельных автомобилей BMW.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Bosch ME17.8.8 и Bosch ME17.8.8.1 бензиновых атмосферных и турбированных автомобилей китайского производства.
Модуль для редактирования прошивок блоков управления Bosch MG1UA008 и MG1US008 для бензиновых автомобилей китайского производства JAC, Wey, Haval, Saic, Chery, Changan, Dongfeng и др.
Поддерживаются файлы 2.5Mb и 4Mb.
Доступные карты:
Air calculation: Air mass through throttle body, Calculation of nominal charge, Limit for maximum desired air charge, Maximum air charge for protection against over boost
Boost control: Boost pressure target in the calibration mode, Characteristic pressure ratio over turbine of high dynamics, Compression ratio for protection over speed of supercharger, Compressor efficiency, Compressor ratio for over speed turbine protection, Desired position boost pressure actuator, Westgate characteristic field of standard dimensions, Correction factor compressor efficiency
Engine speed limitation : Engine speed limitation during high temperature, Engine speed limitation from gear, Maximal engine speed at high oil temperature, Engine speed limitation in case of vehicle speed detection error, Maximal engine speed, Maximal engine speed in manual mode, Maximal engine speed in sport mode, Stationary engine speed limit, Stationary engine speed limit at high engine temperature, Stationary engine speed limit in manual mode, Stationary engine speed limit in sport mode
Fan Control (Test)
Function monitoring: Map of optimum engine torque in function monitoring, Optimum ignition angle, Ignition efficiency depending on delta ignition angle in monitoring, Lambda dependency of optimum ignition angle in function monitoring, Lambda efficiency in function monitoring, Maximal inner torque in monitoring, Overrun air charge factor in monitoring
Idle speed: Desired idle speed
Knock control: Knock detection factor characteristic map cylinder counter
Lambda: Delta nominal Lambda for component protection, Lambda component protection, Lambda component protection in case of detected camshaft error, Lambda correction for exhaust temperature at valve bank, Lambda engine during after start, Lambda engine nominal at warming up with active A/F control, Lambda engine nominal at warming up with active A/F control during dynamic conditions, Lambda enrichment for component protection, Target lambda for preventing pre-ignition, Minimum lambda value for component protection, Nominal Lambda for component protection, Lambda efficiency
Limiters: Vehicle speed limitation depending on gear, Maximum vehicle speed for Cruise Control, Minimum vehicle speed for Cruise Control
Requested torque: Accelerator pedal in sport mode, Driver command torque limitation, Engine drag torque, Inverse pedal position, Load torque for low idle, Load torque for reverse gear, Maximum indicated torque for overpower protection, Maximum indicated torque limitation factor for overpower protection, Optimum engine torque, Requested torque in additional mode, Maximum indicated torque for overpower protection, Parameter maximum torque, Parameter minimum torque
Spark advance: Spark advance in additional mode, Spark advance angle characteristic, Delta ignition angle from efficiency
Temperature correction: Compensation for intake air temperature for determination of environmental air temperature, Exhaust gas temperature calculated, Exhaust temperature valve homogeneous mode, Exhaust temperature correction based on intake air temperature, Exhaust temperature valve with offset correction based on air temperature in manifold, Exhaust temperature valve with offset correction based on environment temperature, Temperature factor for air at throttle valve
Throttle valve control: Desired throttle angle, Throttle angle at maximum mass flow, Full load recognition threshold, Throttle angle dependent on accelerator pedal position
VVT: Exhaust camshaft position, Intake camshaft position
DTC
Модуль для калибровки прошивок блоков управления ACDelco E92 атмосферных бензиновых автомобилей концерна GM (Chevrolet, Cadillac и др.)
Для редактирования доступны следующие карты:
Fan Control: Desired FAN control, Desired FAN control via coolant temperature
Fuel: AFR target value as stoichiometry, Dynamic Airflow High RPM, Dynamic Airflow High RPM, Mass air flow sensor scaling
Fuel:Injector: Injector Flow Rate, Injector Flow Rate Density Multiplier, Injector Flow Rate Fuel Pressure multiplier
Fuel:Open Loop: Injection enrichment ratio open loop (alcohol), Injection enrichment ratio open loop (gasoline)
Fuel:Power Enrich: Engine speed for enable power enrichment, Power enrichment, Pedal position for enable power enrichment, Power Enrich EQ Ratio vs. RPM, Torque threshold for enable power enrichment
Idle: Idle speed in motion, Startup idle speed in drive position, Startup idle speed in P/N, Target Idle Speed vs. Coolant Temp
Knock Control: Knock sensor threshold, Knocking fast attack rate, Maximal knock retardation, Maximal retardation step
Limiters: Vehicle speed limitation, Vehicle speed limitation minimum reverse, Vehicle speed limitation minimum
Requested torque: Requested torque normal mode, Requested torque reduced power mode
RPM Limits: Engine speed limitation, Engine speed limitation fuel cut off, Engine speed limitation extreme cut, Engine speed limitation extreme restore
Spark: Main spark advance high octane, Main spark advance low octane, Minimal final spark advance, Minimal spark advance, Minimal spark advance long, Optimal spark advance, Optimal spark advance (alcohol), Spark advance cranking, Spark advance flex fuel
Torque Control: Maximal engine torque reverse gear, Maximal engine torque limitation, Peak engine torque, Torque limitation overboost
VVT: Exhaust camshaft correction by coolant temperature, Exhaust camshaft position by coolant temperature, Intake camshaft position full load, Exhaust camshaft position full load, Exhaust camshaft position high, Exhaust camshaft position high atmospheric pressure, Exhaust camshaft position low, Exhaust camshaft position medium, Intake camshaft position by coolant temperature, Intake camshaft position correction by coolant temperature, Intake camshaft position high, Intake camshaft position high atmospheric pressure, Intake camshaft position low, Intake camshaft position medium
DTC mask editor
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Transtron с процессорами SH7058 и SH7059 для дизельных автомобилей Isuzu. Поддерживаемый размер файлов — 1 Мб и 1.5 Мб.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Transtron с процессорами SH72533 и SH72544 для дизельных автомобилей Isuzu.
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Delphi для дизельных автомобилей Isuzu.
Доступные карты:
Boost Pressure: Target Boost atmospheric pressure correction, Target Boost Base, Target Boost Coolant Temperature, Target Boost Intake Air Temperature Compensation, Target Boost Maximum, Target Turbo Boost, Turbo Boost
DPF: DPF Target Rail Pressure, ITH Target Position DPF, Target Boost DPF Mode (if found)
EGR: EGR cut off injection threshold, EGR cut off injection threshold Hi lookup, EGR ITH Integration Base Position, EGR Target Position Look Up, EGR Target Position DPF Mode, EGR ITH Position Max Limit Base Look Up, ITH Target Position DPF
Injection: Injection Volume Limiter Default, Injection Volume Limiter of Overheat, Injector opening time Rail Pressure: Target Rail Pressure Atmospheric Pressure Correction, Target Rail Pressure, Target Rail Pressure Coolant Temperature, Target Rail Pressure Increase, Target Rail Pressure maximum Limit, Target Rail Pressure Minimum Limit
Start Of Injection: Base Start Of Injection, Start Of Injection Coolant Temperature Compensation, Start Of Injection FA Compensation, Start of Injection by Intake Air Temperature, Start Of Injection Maximum Limit
Target Base: Turbo Target Atmospheric Pressure Correction Ratio Base Limit, Turbo Target Position Base, Turbo Target Position MAX Limit Base, Turbo Target Position Maximum Limit Atmospheric Pressure Correction, Turbo Target Position Minimum Limit Atmospheric Pressure Correction, Turbo Target Position Minimum Limit Base
Target MAF: Desired airmass without EGR, Target MAF per Cylinder, Target MAF per Cylinder, Target MAF per Cylinder Atmospheric Pressure Correction, Target MAF per Cylinder Coolant Compensation, Target MAF per Cylinder Intake Air Temperature
Torque: Torque to injection volume conversion
DTC
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Transtron с процессорами Infineon Aurix для дизельных автомобилей Isuzu с двигателями 3.0TD 4JJ3.
Доступные карты:
Boost Pressure: Boost limit per Atmospheric Pressure Correction, Boost limit per intake air temperature, Boost Pressure in additional mode, Maximum Boost Limit, Maximum Turbo Position Limit, Turbo position in additional mode
DPF: DPF Boost Pressure in additional mode, Turbo position DPF in additional mode
EGR: EGR position in additional mode, Egr target position. Intake throttle position in additional mode, Maximum EGR Position, Position per Quantity injection
Injection: Injector time lift, Injector time lift Conversion
Limiters: Conversion to Torque limit, Quantity injection limit boost, Quantity injection limit intake air temperature, Quantity injection limit per mass air flow, Quantity injection Low limit, Torque limit per Atmospheric Pressure Correction, Torque limit per clutch stoke, Torque limit per coolant temperature, Torque limit per coolant temperature, Maximum torque limit per coolant temperature, Torque limit per exhaust temperature, Torque limit per fuel temperature, Torque limit per gear, Torque limit per intake air temperature, Torque limit per Intercooler temperature in, Torque limit per Intercooler temperature out, Torque limit per Quantity, Torque limit per Speed, Vehicle Speed Limitation
Mass Air Flow Temperature: Coolant Temperature Sensor Voltage, Fuel Temperature Sensor Voltage, Intake Air Temperature Sensor Voltage, Mass air flow in additional mode, Mass Air Flow Sensor Voltage
Rail Pressure: Fuel rail pressure, Maximum rail pressure limit, Rail pressure start
Start of Injection: Start of injection in additional mode
Torque Control: Acceleration Pedal Position Conversion, Accelerator Torque Position
DTC
Модуль для калибровки прошивок блоков управления Transtron с процессорами Infineon Aurix TC275T для дизельных автомобилей Isuzu и Mazda с двигателями 2.2TD RZ4F. Поддерживаются файлы размером 4.0 Мб.
Boost Pressure: Boost limit per Atmospheric Pressure Correction, Boost limit per intake air temperature, Boost Pressure in additional mode, Maximum Boost Limit, Maximum Turbo Position Limit, Turbo position in additional mode
DPF: DPF Boost Pressure in additional mode, Turbo position DPF in additional mode
EGR: EGR position in additional mode, Egr target position. Intake throttle position in additional mode, Maximum EGR Position, Position per Quantity injection
Injection: Injector time lift, Injector time lift Conversion
Limiters: Conversion to Torque limit, Quantity injection limit boost, Quantity injection limit intake air temperature, Quantity injection limit per mass air flow, Quantity injection Low limit, Torque limit per Atmospheric Pressure Correction, Torque limit per clutch stoke, Torque limit per coolant temperature, Torque limit per coolant temperature, Maximum torque limit per coolant temperature, Torque limit per exhaust temperature, Torque limit per fuel temperature, Torque limit per gear, Torque limit per intake air temperature, Torque limit per Intercooler temperature in, Torque limit per Intercooler temperature out, Torque limit per Quantity, Torque limit per Speed, Vehicle Speed Limitation
Mass Air Flow Temperature: Coolant Temperature Sensor Voltage, Fuel Temperature Sensor Voltage, Intake Air Temperature Sensor Voltage, Mass air flow in additional mode, Mass Air Flow Sensor Voltage
Rail Pressure: Fuel rail pressure, Maximum rail pressure limit, Rail pressure start
Start of Injection: Start of injection in additional mode
Torque Control: Acceleration Pedal Position Conversion, Accelerator Torque Position
DTC
Список поддерживаемых версий ПО для модуля Isuzu Transtron Aurix RZ4F
93031080001_20161213 93031084001_20161213
Набор модулей BitEdit со всеми существующими на данный момент модулями для бензиновых автомобилей и техники.
Набор модулей BitEdit со всеми существующими на данный момент модулями для дизельных автомобилей и техники.
Модуль для редактирования прошивок блоков управления Delphi ETC3 для дизельных грузовых автомобилей и промышленной техники.
Поддерживается техника и автомобили DAF, Kenworth, Peterbilt, Tatra.
Hyundai не поддерживается!
Для редактирования доступны следующие карты:
Air Calculation: Desired air mass flow, Expected air mass flow, Maximum desired airmass flow, Minimum desired airmass flow
Boost Pressure: Air pressure, Boost limitation, Pressure loss adjustment, Reference value for air boost temperature, Boost pressure sensor, Pressure injection correction factor, Correction factor for air mass flow threshold in overflow based, Correction factor for air mass flow model on idle based
DPF: Cold engine factor on DPF regeneration state, Maximum fuel value of DPF regeneration state, Fuel limit for DPF fault, Reference engine speed setpoint for standstill DPF regeneration
EGR Control: Ambient pressure correction for maximum EGR position, Discharge offset based on EGR position, Maximum EGR position, Minimum EGR position, Open loop control EGR position, Fuel limit for active EGR, Maximum/Minimum allowed voltage for EGR actuator driver
Exhaust temperature sensors: Exhaust Temperature upper/lower limit, Maximum/Minimum exhaust temperature
Fan Control (for test): Fuel: Fuel limitation, Fuel value for enabling condition in ignition mode, Smoke fuel limit under cold engine conditions, Threshold fuel value and engine speed map for AMF governor deviation, Maximum/Minimum fuel limitation
Injection: Injection rate, Injection timing efficiency loss
Lambda: High/Low threshold input lambda variation, Lambda reference data at cold/hot temperature, Learn operation area of lambda, Maximum/Minimum value calculation factor for lambda limiter
Limiters (for test): Engine speed limitation, Vehicle speed limitation
NOx: NO2 NOx ratio, Power function for virtual NOX calculation, Reference value of NOx for cold/hot conditions, Variable exponent for power function for virtual NOX calculation
Rail pressure: Base rail pressure, Maximum rail pressure demand compensation
SCR (ADBlue): Maximum permissible temperature limit after SCR, Minimum SCR inlet temperature to disable SCR high efficiency modes, Reference value of O2 for cold conditions
Torque: Base primary retarder torque, Electric fan torque contribution, Maximum achievable torque data, Mechanical fan torque contribution
Volumetric efficiency: Volumetric efficiency reference
DTC